LFSTurkey.NET

Tam Versiyon: Yarış Rehberi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Tüm Live for Speed kullanıcılarını kapsayan bir yazıdır,yalnızca sizin zevkinizi değil, diğer yarışçıların da zevkini etkilediğinden dolayı  yarış kurallarına uyulması şiddetle tavsiye edilir.

Kısa bir not düşmek istiyorum,böyle bir rehber yazısı Türkiye'de mevcut değildir,yabancı kaynaklardan ve kendi tecrübelerimden yararlanarak oluşturulmuş bir rehberdir.


Davranışlar

D-1: Adil ve dürüst bir şekilde rekabet etmelisiniz.
D-2: Başkalarının zevkine zarar vermeyecek şekilde, sorumlu bir şekilde araç kullanmalısınız.
D-3: Saldırgan dil, kötüye kullanma ve şoförlere karşı ayrımcılık kesinlikle yasaktır.

Sollama

S-1:Öndeki rakipten hızlı olmanız onun size yol verme mecburiyetinde olduğunu kanıtlamaz,bu bir yarış ahlakıdır,eğer arkanızdaki yarışcı sizden bariz ve açık bir şekilde hızlı ise ona uygun bir noktada yol vermeniz sizin adil bir yarışcı olduğunuzu gösterir,ki bu durum aynı şekilde sizde yaşayabilirsiniz sizden çok yavaş bir rakibin arkasında bir sürü vakit kaybetmek istemezsiniz.

S-2:Rakibi mümkün oldukça düzlüklere arkasından yakın çıkıp,rüzgar alarak geçmeniz risksiz bir sollama olucaktır.

S-3:Geçmenin bir diğer yolu da  rakibinize yakın sürerek hataya zorlayabilirsiniz bu durumda bir hatasında onu geçebilirsiniz,unutmayın hata yarışın bir parçası.

S-4:Rakibi bir virajda sollamak istiyorsanız aşağıda verdiğim resimde(S-4) görüleceği üzere onun yanına geçerek virajın iç kısmına geçmelisiniz,ardından rakip sizin orda olduğunuzu görüp,mecburi bir şekilde size yol vericektir.Unutmayın ki bir virajın iç kısmını almak her zaman sollayacağınız anlamına gelmez kötü bir dönüş rakibinizden daha fazla uzaklaşabileceğiniz olasılığını da taşır.

S-5:Öndeki bir sürücünün geçişi garantilemek için yeterince hata yapmış olması durumunda, arkadan gelen bir sürücü önceden var olan herhangi bir çakışma olup olmamasına bakılmaksızın dikkatli ve özenli bir şekilde rakibin konumuna saldırabilir.Örn. - Öndeki sürücü çok geç fren yaparsa ve apex'in dışına doğru sürüklenip hızını düşürmek zorunda kalırsa vs. Bu, önceden var olan örtüşme olup olmamasından bağımsız olarak geçerli bir geçiş fırsatı olacaktır. Bununla birlikte, temastan kaçınmak için gerekli tüm özeni gösterme konusunda sollama yapan sürücünün hala büyük bir sorumluluğu vardır. Ancak öndeki sürücü tarafından yapılan küçük hatalar, saldırgan bir geçiş hareketini haklı çıkarmak için yeterli olmayabilir. Sadece öndeki sürücünün zaman zaman biraz formunun dışına çıkması, size onları geçme hakkı vermez.

YARIŞ İÇİNDEKİ İKİ ARAÇ ARASINDA YAŞANAN DURUMLAR İÇİN MUTLAKA İZLEMENİZ GEREKEN VİDEO


Pit-Stop ve Bayraklar
P-1: Pistteki arabaların, pitlane girip çıkan herhangi bir sürücüyü geçme hakkı vardır.
P-2: Sürücüler pit çıkış hattında kalmalı,yarış içinde ceza ile sonuçlanabilir.
P-3: Pit stop bittikten sonra  ayrılırken, yaklaşmakta olan trafik olmadıkça sürücüler derhal pit şerit çizgisinde olmalıdır.
[b]P-4: Mavi bayrak:Bu bayrak, tur bindirilmek üzere olan sürücüye gösterilir ve bayrağın gösterildiği sürücü; mümkün olan en kısa zamanda ve en güvenli şekilde kendisini izleyen otomobilin geçmesine izin vermelidir.
     Sarı bayrak:Önde bir kaza,temas yaşandığını belirtir,sarı bayrağı gördükten sonra temkinli gidilmelidir.
[/b]


Temas
CT-1: Yukarıdaki kurallara her zaman uyulsa bile, otomobiller arasında temas her zaman mümkündür.
CT-2: Eğer bir sürücü Yarış Kurallarından birini ihlal etmişse ve temas  pozisyon avantajıyla sonuçlandıysa. Bu sürücü özür dilemeli ve etkilenen sürücünün pozisyonunu geri vermelidir. Etkilenen sürücü devam edemiyorsa, Sunucu Yöneticisinin takdirine bağlı olarak yeterli işlem yapılmalıdır.
CT-3: Yarış Kurallarından birini ihlal eden bir sürücü olaydan en çok etkilenirse, bu sürücünün bu hata için herhangi bir konum veya tazminat talep etme hakkı yoktur.
CT-4: Sürücülerin arkasında, öndeki sürücülerin daha uzun fren bölgelerine sahip olma ihtimalini tahmin etmeleri ve hatalar yapabilmeleri her zaman ihtimal dahilindedir. Sürücülerin arkasına uygun hareket etmeli ve daima fren mesafesine uygun biçimde takip etmelidir.
CT-5: Arkadaki sürücü,öndeki sürücünün arkasına çarpmama sorumluluğu her zaman var. Öndeki sürücünün senden kaçmayı denemesi gerekmez. Eğer frenleme başarısız olursa, arkadan gelen sürücü, böyle bir çarpışmayı önlemek için kendi aracını raydan çıkarmalıdır.
CT-6: Kötü niyetli veya uygunsuz frenleme veya yavaşlama kesinlikle yasaktır.

YARIŞ HAKKINDA BİR KAÇ FOTOĞRAF

[Resim: bvgE5n.png]

S-4;

[Resim: NL925Y.png]

[Resim: anyNoB.png]

[Resim: YdjEvj.png]
Ellerine Sağlık Kadirim.
Güzel bir makale
Çok başarılı bir yazı olmuş.
Yarış sunucumuzda(Port 88886) bizlerle birlikte yarışacak olan tüm arkadaşların bu konuyu dikkatle ve özenle incelemesini rica ederim.
Eline sağlık umarım verdiğin emeğe değer. Smile