LFSTurkey.NET

Tam Versiyon: Efsane Japon Motorlar
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5
A86'dan sonra GT86 gibi bir spor otomobil üretmedi Toyota. Smile

Hazır japon araçlarından bahsederken biraz da JDM'' hakkında bilgi verelim.

JDM'nin açılımı Japanese Domestic Market'tir.

"Japonya ıç Pazarı; Japon markalarının otomobil ve yedek parça gibi ürünlerini satışa sunduğu "iç pazara" verilen isim. Bu terim özellikle Japon markalı araçların iç pazara uygunluk ve beklentileri karşılaması için geliştirildiğini gösterir. Tasarım ve donanımların Japon standart ve şartlarına uygunluğunu belirtir.

Geçmişte JDM otomobil üreticileri arasında güvenlik endişeleri nedeniyle imzalanan “gentlemen's agreement” ile motor güçleri 280HP ve araç hızları 180Km/s ile sınırlandırılmıştır. Horse Power sınırı 2004 yılında kaldırılmakla beraber, hız sınırı uygulanmaya devam etmektedir. Bir çok JDM spor otomobili 180Km/s ‘den çok daha fazla hız kapasitesine sahip olsa da bu hızı aşamazlar. Nissan GT-R gibi araçlar dahili GPS ile pistte olduğunu algılayarak hız limitini otomatik olarak kaldırabilirler.

JDM araçları genellikle farklı özellik ve donanımlar ile yurt dışına ihrac edilirler. Örneğin Honda B18C 1, B16A ve K20A motorları için birçok farklı sürüm hazırlamıştır. Bu farklı ülkelerde farklı emisyon düzenlemeleri nedeniyle yapılır. Ayrıca JDM spor araba motor gücü diğer ülkelerde sıkı emisyon standarları nedeniyle azaltılabilir.

JDM için üretilen araçlar, kısa mesafeler ve keskin virajlar nedeniyle yol tutuşu arttıran sert süspansiyon ve gelişmiş gaz tepkimesine sahip olması istenir. Dış ülkelerde stilleri, yol türleri ve müşteri istekleri nedeniyle değişiklikler yapılır. Örneğin ABD’de uzun otoyollar için yumuşak bir sürüş tercih edilecektir. ABD ve Avrupa piyasa sürümlerinde fiyat aralığını korumak için araçların bazı özellikleri kaldırılabilir veya değişebilir. Örneğin çift çatallı süspansiyonlar yerine konvansiyonel arka süspansiyon ve AYC(Active Yaw Control)’nin donanımdan çıkarılması gibi.

Japonya’da trafik soldan ilerlediği için far yapısı ve yaklaşma lambaları da dış pazarda zorunlu bir değişime uğrar."

Kaynak; wikipedia.
bişey sormak istiyorum sizce Msupra ya Alman mı demek gerekiyor yoksa  Japon mu kasa Alman kasası motor Japon.. ?
Bence katır gibi bir şey demek gerekir. ☺

Sahiden, kendi görüşüm Japon denilmesinden yana. Tamam gücü yere yansıtan Alman mühendisliği ama supra motoru yeter Japon demeye "bence". Smile
Emre şöyle birde MPower (M Motorları) ile ilgili bilgi verirsen çok daha iyi olur Smile
Dış görünüşü Alman  içi japon yapımcı Türk Big Grin bu karmaşaların  sonuç ne olursa olsun  bana sorarsanız Türkiyenin en önemli araçlarından biri bu.

Bilmeyenler için söyleyeyim Arabayı bu hale getiren ısmail Çam (Ankara) ancak aracı sattı şimdi iste Bursada MBT de
BMW M Serisi ilk olarak 1960-70 yıllarında pistlerdeki yarışları daha iyi hale getirmek için dizayn edildi. Yani ilk başlarda sadece pistler için üretildi. Fakat zaman geçtikçe kamuoyuna yaygınlaştığı için bmw bunu yüksek döşemeli modellerle piyasaya sürdü. Pistler için ilk yapılan M projesi BMW 3.0 CSL oldu. GTR serisinde ilk yarışını 1995 yılında kazandı. Tüm M modelleri Almanya'daki Nürburgring yarış pistinde BMW özel tesisinde test edilmiş ve ayarlanmıştır.

[Resim: e46_s54_m3.jpg]
[Resim: m8h28.jpg]
(20-04-2013, Saat: 14:28)Yönetici link Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Dış görünüşü Alman  içi japon yapımcı Türk Big Grin bu karmaşaların  sonuç ne olursa olsun  bana sorarsanız Türkiyenin en önemli araçlarından biri bu.

Bilmeyenler için söyleyeyim Arabayı bu hale getiren ısmail Çam (Ankara) ancak aracı sattı şimdi iste Bursada MBT de

MSupra parçalanmadı mı?
Hayır tabikide Modifiye bursanın etkinliğinde bile gelmişti Smile
Ben parçalandı biliyordum.
aynen msuprayı yok ettiler diye biliyordum
Sayfalar: 1 2 3 4 5