Skip to main content

LFS Türkiye

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500'lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Efsane Japon Motorlar

Konu

#1
Merhaba  Smile

Gerek forumun canlanması, gerekse bilgi alışverişi açısından bu konuyu açma gereği duydum.  8)

Öncelikle 2JZGTE Motor. Inline bir tipe ve 6 silindire sahip. Bu kadar eski bir motor olmasına rağmen neden taş gibi porscheleri, ferrarileri terletiyor ? Ve neden bazı ülkelerde yasaklandı..


Bunun yanı sıra RB26DETT Motor var birde. Açılımı ise şöyle ; Race Bred - 2.6 LT - DOHC - Electronic Fuel Injection - Twin Turbo . Sanırım Nissan GTR serisinde kullanılmıştı.
[Resim: tomei-rb26dett-engine.jpg]
[Resim: 97483309_372bed4ad5.jpg]
[Resim: vsp3px.jpg]
[Resim: 2thr8.jpg]

S13,S14,S15 gibi araçlarda genellikle D1 pilotlarının kullandığı baştan aşağı drift için dizayn edilmiş otomobillerdir. Drift araçlarının bodykitlerine bakarsanız, yan etekler dahi bir kar küreme aracı gibi buda yan giderken havayı arabanın yanında balonlanmasını engellemek için. Bu arabaların ısınma problemlerinin nedeni ise arabaların düz gitmek için yapılmış olup bu arabaların yan gitmesi. O yuzden genellikle V-mount denen Radyator ile Intercoolerı arabanın ön kısmında V şeklinde monte ederek maksimum verimlilik çabasındalar.

[Resim: mor7.jpg]
[Resim: 905439_355473344553898_294439168_o.jpg]
[Resim: 904732_355449984556234_116241879_o.jpg]


Bazı ortamlarda DriftKing olarak tabir edilen otomobiller var birde. Mazda RX7. Senelerdir eskimeyen o şanını usanmadan sürdürüyor. Bir çok drift tutkununun favorileri arasında.  Smile

[Resim: mazda-rx-7-01.jpg]

Veeeee Supra! Toyota bayağı bir süredir spor otomobil üretimini durdurmuştu. GT86 ile yeniden parladı.
[Resim: toyotasupra2.jpg]
[Resim: cutaway.jpg]
[Resim: supradrift.jpg]

"Top Secret V12 Twin Turbo Nardo Surpa Project."
Smokey Nagata, lastiklerini dünya çapındaki otoyollarda yakmayı seviyor. Becerileri kanun dışı, hatta delice olsa bile O, heyecanını giderecek yeni sahalar bulmaya devam ediyor. ıngiltere ve Yeni Zelanda'da tutuklandıktan sonra, nihayet "maceralarını" sokaklardan pistelere, ıtalya'daki Nardo Ring test pistine taşıdı. Söylenene göre, Smokey tarafından kullanılan çift turbo V12'li Top Secret Supra, Nardo'da 358 km/s hıza ulaştı. 400 km/s sınırına az kala, baş döndürücü bir sürat.

Top Secret Supra Projesi, Supra'yı, Toyota'nın üretmiş olması gereken haline sokmayı amaçlıyor. V12 motoru Toyota Century'den alınmış (Japon pazarında satılan bir lüks sedan), ve 276 hp'lik standart gücünün bu derece ötesine gidebilmek için pekçok hava akış yardımcısı eklenmiş. Bunlar, özel manifold ve borulardan, çift HKS GT2540 turbolara kadar uzanıyor. Sonuçta, motorun gücü 1000 hp'nin üstünde bir yerlere yükseltilmiş.

[Resim: 130_0704_05_z%2Btop_secret_v12_toyota_su...e_view.jpg]

Biraz kapsamlı olması açısından işin içine S2k'ları ve V-tec'leride sokmak istiyorum.  Tongue

Bilindiği üzere S2K hafif bir araç. Yani eski model bir supra ile kıyaslama yapmak doğru olmaz. Orta güçlü bir pist arabası olarak üretildi. Bu yüzden hp/kg oranını yüksek tutmak adına mukavemetli bir yürüyen aksama sahip değil. Bu söylediklerime bakarak dandik bir araç olduğu söylenemez ama extreme bir şekilde modifiye etmeye kalkılırsa, örnek olarak bir supradan daha fazla ilgi ister.
[Resim: js%20racing.JPG]
[Resim: honda_s2000_wallpaper_by_speedx07-normal.jpg]


V-tec ise şimdiki street hız tutkunlarının (nasıl bir tabir olduysa) tercihi gibi. Hız tutkunu demeyelimde işte, her neyse..

Vtec nedir? ılk önce buna bi bakalım.

[Resim: vtec.gif]

Düşük devir çıkıntılarını kullanan egzantirik geçerken supapları bastırır.
Yüksek devir çıkıntısı boşa döner. (Ortadaki)


Devir 5500 ü geçince:
Ecu kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır
Bu basınçlı yağ pimleri sağ ve soldaki düşük devir takipçilerini ortadaki yüksek devir takipçisine kitler ( Resimde sarı olan zaman ) bu andan sonra sübaplar ortadaki yüksek devir takipçisine göre hareket eder...
Bu andan sonra sübapların açık kalma süreleri uzamış olur silindir içine daha fazla karışım alır artan devirle birlikte uçuşa geçilir. Smile

[Resim: su_vtec_engine_by_tymu-d3fhu25.jpg]

Sanırım bu motor konusunda toyotadan iyi firma yok. Porsche'leri terleten ömürlük bir motordan bahsediyoruz.  Wink


Cevapla
#2
Paylaşım için Teşekkürler emre düşüncen gayet iyi


ilk olarak  şunu söylemek isterim, Nede olsa japon arabası bunda bence  şaşmamak lazım ...Smile

ancak anlamadığım şey var  bütün herşeyin en iyisi en kalitelisi japonlarda ama neden se 2012 senesinde ve daha öncelerinde de  En çok satan araç Ford olmuştu bunun etkisi nedir bilmem ama bana göre biraz mantıksız


Toyata serisinden en  çok sevdiğim araç TRD Toyata supra

[Resim: m89n4.jpg]


Farkı kaputtaki hava giriş yeri Fabrika çıkışı böle Smile
Türkiye'nin LFS deki Resmi Adresi

www.lfsturkey.net


TRacing Team
Cevapla
#3
Evet en iyisi en kalitelisi japonlarda ama ülkemizde pek rating'i yok. Ve fiyatları yüksek olduğu için pek tercih edilmiyor galiba.

Ford'da son zamanlar tüm otomobil firmalar gibi spor otomobil üretmemeye başladı. şehir içi otomobil seçmek birazda tercih meselesi aslında. Supra'nın üretimi çoktan durmuş durumda. 2. El ithal etmekte yasaktı sanırsam. Ama ithal edenler var, bir açığı bulundu gümrüğün.

Cevapla
#4
Reyting olmamasının sebebi bence  Benzin fiyatı


Ülkelerdeki 1 litre benzin fiyatı:

TÜRKıYE: 2,92 dolar

Norveç: 2,45 dolar

Avrupa Birliği: 2,33 dolar

Japonya: 1,72 dolar

Avustralya: 1,70 dolar

Singapur: 1,63 dolar

Brezilya: 1,56 dolar

Güney Afrika Cumhuriyeti: 1,41 dolar

Vietnam: 1,15 dolar

ABD: 1,07 dolar

Hindistan: 1,07 dolar

Rusya: 0,99 dolar

Çin: 0,86 dolar

Malezya: 0,83 dolar

Meksika: 0,71 dolar

Azerbaycan: 0,67 dolar

Endonezya: 0,65 dolar

Suudi Arabistan: 0,12 dolar

ıran: 0,11 dolar...


bunlara acil olarak düzenlenmesi lazım.
Türkiye'nin LFS deki Resmi Adresi

www.lfsturkey.net


TRacing Team
Cevapla
#5
Aynen abi yakıt tüketim miktarına göre seçim yapılıyor çoğu araç arasında.
Cevapla
#6
Çok güzel bir konu açmışsınız.Motorlara biraz ilgisi olanlar için esşsiz bir sohbet..
Cevapla
#9
Bu aralar fiyatı 6 kuruş falan indi herhalde gündeme konu olmuştu öyle hatırlıyorum.

Bu arada GT86 hakkında biraz bilgi verelim. Toyota spor otomobildeki kalitesini yine ortaya koydu GT86 ile.
2 litrelik atmosferik boxer motora sahip. 200 beygir ve 205 Newtonmetre tork veriyor(6400-6600 RPM). 4 silindirli.
AE86'nın devamı gibi geliyor bana. Gerek yapısı olsun, gerek kaputunun altı, gerekse fiziği yetiyor bile.

[Resim: Toyota-GT_86-2013-wallpaper.jpg]
[Resim: Toyota-GT_86_2013_1600x1200_wallpaper_3d.jpg]
[Resim: Toyota-GT_86_2013_1600x1200_wallpaper_2b.jpg]

Cevapla
#10
AE86'nın devamı gibi geliyor bana demişsin AE86 F-sanedir Wink  GT86 spor bir araç ve drift aracı diyorlar
200 hp ve 205 newtonmetre ve Dünyanın ilk yatay D-4S motoru GT86’da
sınıfında en iyi güç/ağırlık oranına (167 hp/ton) sahip olan GT86, 230 km/s hıza ulaşabiliyor.
200 hp güç ile uyumlu 53:47 ağırlık dağılımı mükemmel denge sağlıyor. 12.5:1 yüksek sıkıştırma oranlı D-4S teknolojili motoru yüksek güç sağlarken yüksek hızlarda dahi yakıt ekonomisinden ve çevreci performanstan ödün vermiyor. LSD özelliğinin de donanıma dâhil edildiği GT86’nın tüm donanım seviyelerinde 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 6 iler otomatik şanzıman da 0.2 saniyelik geçiş hızıyla dünyanın en hızlı tork çeviricisine sahip bulunuyor.  GT86’da heyecan veren bir diğer özellik ise, Toyota modellerinde bir ilk olarak gerçek bir spor otomobile yakışacak şekilde motor sesinin içeriden duyulacak şekilde tasarlanmış olması. Alçak hızlarda derinden gelen motor sesi, yüksek devirlerde güçlü tonlarda duyulabiliyor.
bana sorarsanız GT86 AE86  devamı değil hem görünüş olarak hemde güç olarak
bu arada arabanın iç dizaynı gayet hoş olmuş Smile


Türkiye'nin LFS deki Resmi Adresi

www.lfsturkey.net


TRacing Team
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task