Merhaba
Gerek forumun canlanması, gerekse bilgi alışverişi açısından bu konuyu açma gereği duydum. 8)
Öncelikle 2JZGTE Motor. Inline bir tipe ve 6 silindire sahip. Bu kadar eski bir motor olmasına rağmen neden taş gibi porscheleri, ferrarileri terletiyor ? Ve neden bazı ülkelerde yasaklandı..
Bunun yanı sıra RB26DETT Motor var birde. Açılımı ise şöyle ; Race Bred - 2.6 LT - DOHC - Electronic Fuel Injection - Twin Turbo . Sanırım Nissan GTR serisinde kullanılmıştı.
S13,S14,S15 gibi araçlarda genellikle D1 pilotlarının kullandığı baştan aşağı drift için dizayn edilmiş otomobillerdir. Drift araçlarının bodykitlerine bakarsanız, yan etekler dahi bir kar küreme aracı gibi buda yan giderken havayı arabanın yanında balonlanmasını engellemek için. Bu arabaların ısınma problemlerinin nedeni ise arabaların düz gitmek için yapılmış olup bu arabaların yan gitmesi. O yuzden genellikle V-mount denen Radyator ile Intercoolerı arabanın ön kısmında V şeklinde monte ederek maksimum verimlilik çabasındalar.
Bazı ortamlarda DriftKing olarak tabir edilen otomobiller var birde. Mazda RX7. Senelerdir eskimeyen o şanını usanmadan sürdürüyor. Bir çok drift tutkununun favorileri arasında.
Veeeee Supra! Toyota bayağı bir süredir spor otomobil üretimini durdurmuştu. GT86 ile yeniden parladı.
"Top Secret V12 Twin Turbo Nardo Surpa Project."
Smokey Nagata, lastiklerini dünya çapındaki otoyollarda yakmayı seviyor. Becerileri kanun dışı, hatta delice olsa bile O, heyecanını giderecek yeni sahalar bulmaya devam ediyor. ıngiltere ve Yeni Zelanda'da tutuklandıktan sonra, nihayet "maceralarını" sokaklardan pistelere, ıtalya'daki Nardo Ring test pistine taşıdı. Söylenene göre, Smokey tarafından kullanılan çift turbo V12'li Top Secret Supra, Nardo'da 358 km/s hıza ulaştı. 400 km/s sınırına az kala, baş döndürücü bir sürat.
Top Secret Supra Projesi, Supra'yı, Toyota'nın üretmiş olması gereken haline sokmayı amaçlıyor. V12 motoru Toyota Century'den alınmış (Japon pazarında satılan bir lüks sedan), ve 276 hp'lik standart gücünün bu derece ötesine gidebilmek için pekçok hava akış yardımcısı eklenmiş. Bunlar, özel manifold ve borulardan, çift HKS GT2540 turbolara kadar uzanıyor. Sonuçta, motorun gücü 1000 hp'nin üstünde bir yerlere yükseltilmiş.
Biraz kapsamlı olması açısından işin içine S2k'ları ve V-tec'leride sokmak istiyorum.
Bilindiği üzere S2K hafif bir araç. Yani eski model bir supra ile kıyaslama yapmak doğru olmaz. Orta güçlü bir pist arabası olarak üretildi. Bu yüzden hp/kg oranını yüksek tutmak adına mukavemetli bir yürüyen aksama sahip değil. Bu söylediklerime bakarak dandik bir araç olduğu söylenemez ama extreme bir şekilde modifiye etmeye kalkılırsa, örnek olarak bir supradan daha fazla ilgi ister.
V-tec ise şimdiki street hız tutkunlarının (nasıl bir tabir olduysa) tercihi gibi. Hız tutkunu demeyelimde işte, her neyse..
Vtec nedir? ılk önce buna bi bakalım.
Düşük devir çıkıntılarını kullanan egzantirik geçerken supapları bastırır.
Yüksek devir çıkıntısı boşa döner. (Ortadaki)
Devir 5500 ü geçince:
Ecu kam mili takipçilerinin pimlerine basınçlı yağ gönderen hidrolik sürgülü valfi çalıştırır
Bu basınçlı yağ pimleri sağ ve soldaki düşük devir takipçilerini ortadaki yüksek devir takipçisine kitler ( Resimde sarı olan zaman ) bu andan sonra sübaplar ortadaki yüksek devir takipçisine göre hareket eder...
Bu andan sonra sübapların açık kalma süreleri uzamış olur silindir içine daha fazla karışım alır artan devirle birlikte uçuşa geçilir.
Sanırım bu motor konusunda toyotadan iyi firma yok. Porsche'leri terleten ömürlük bir motordan bahsediyoruz.
Efsane Japon Motorlar