Skip to main content

LFS Türkiye

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500'lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Motor Terimleri - Türleri - Parçaları

Konu

#1
Merhaba,

Yeni bir konu ile buradayım. En azından ben bu hafta içerisinde bir çok şey öğrendim ve bunları paylaşmak istiyorum. ılk önce alıntılarla başlayayım Smile

Motor türlerini sıralamaya kalkarsak;

Zamanlarına Göre:

1- Dört zamanlı motorlar
2- ıki zamanlı motorlar

Kullanılan Yakıtlara Göre:

1- Benzinli motorlar
2- Dizel motorlar
3- LPG motorlar

Yakıtın Yanma Yerine Göre:

1- ıçten yanmalı motorlar
2- Dıştan yanmalı motorlar

Yapım Özelliklerine Göre:

1- Sıra tipi
2- Birbirlerinin karşılarına yatık (Düz, hafif, eğik, boksör tipi)
3- Sıra halinde bir açı ile birleştirilmiş (V tipi)
4- Daire şeklinde (Yıldız tipi)

Silindir Sayılarına Göre:

1- Tek silindirli
2- Çok silindirli
Soğutma Sistemlerine Göre:

1- Su soğutmalı
2- Hava soğutmalı

Bir motorun içinde neler bulunur? Sorusunuda cevaplandıralım istedim. Smile

Silindir Bloğu: ıçinde silindirlerin bulunduğu ve motor parçalarını üzerinde taşıyan ana parçadır.
[Resim: 34110block.jpg]
Silindir Kapağı: Silindir bloğu üzerini kapatan ve yanma odalarını meydana getiren kapaktır.
[Resim: silindir-kapagi.jpg]
Karter : Motor yağına depoluk görevi gören, silindir bloğunun altındaki parçadır.
Supap Kapağı: Motor üzerindeki supap (külbütör) mekanizmasını dış etkilerden korur.
[Resim: motorun-parcalari-motor-dersi.jpg]
Radyatör: Soğutma suyunun bulunduğu depo.
[Resim: cooling_figure1_wl.jpg]
Karbüratör: Benzin-hava karışımını sağlayan parça.
Hava Filitresi: Siilndirlere giren havayı temizler.
Manifoldlar (emme-egzoz): Hava yakıt karışımını silindirlere, yanmış gazları dışarıya taşıyan borulardır.
[Resim: 1041491714.jpg]
Yağ Filitresi: Motor yağı içindeki yabancı maddeleri temizler.
[Resim: z399969244ylh.jpg]
Endüksiyon Bobini (Ateşleme): Aküden gelen akımı 15.000-25,000 volta yükselten parçadır.
Buji: Benzin-hava karışımını tutuşturan parçadır.
[Resim: buji.jpg]
Konjektör (regülatör): şarj dinamosunun ürettiği elektriği doğru akıma çeviren ve 12 volt değerinde düzenleyen parçadır.
[Resim: oc_asU9Ry.jpg]
Enjektör: Dizel motorlarda yakıt püskürten parçadır.
[Resim: enjektor.jpg]
Krank Mili: Pistonların bağlı olduğu, motorun çalışması sonucu elde edilen hareketin ve gücün motordan alınmasına yarayan mildir.
[Resim: krankmili.jpg]
Piston: Silindir içersinde hareket eden ve hareketi krank miline iletmesine yardımcı olan parçadır.
[Resim: piston_145721.jpg]
Piston (biyel) Kolu : Pistonun doğrusal hareketini krank miline ileten parçadır.
[Resim: aah.sized.jpg]
Yağ Pompası: Karterdeki yağı basınçla hareketleri parçalara gönderir.
[Resim: yag_pompasi.jpg]
Yakıt Pompası (benzin otomatiği): Yakıtı basınçla karbüratöre gönderen parça:
Distribütör: Benzinli motorlarda ateşleme sırasına göre bujilere elektrik enerjisi gönderen parçadır.
[Resim: 22.jpg]
Marş Motoru: Motora ilk hareket veren parçadır. Elektrik enerjisini hareket enerjisine çevirir.
[Resim: pratik-mars-motoru-bilgileri-sik-rastlan...462cf5.jpg]
Alternatör (şarj dinomosu): Araç için gerekli elektrik enerjisini üreten parçadır. Hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirir.
[Resim: b-480671-Alternator.jpg]
Su Pompası (devirdaim): Suyun silindir içindeki kanallarda dolaşmasını sağlar.
Enjektör Pompası: Dizel motorlarda yakıtı basınçla enjektörlere gönderen parçadır.

Dizel motorların türleri ;

HDi
Elektronik olarak kontrol edilmekte olan enjektörler yüksek basınç altında (1350 bar) tutulan ortak bir yakıt besleme yoluna bağlıdır. Ortak yakıt yolu sistemine özgü çok hassas bir elektronik beyin motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, atmosferik hava basıncı ve hatta gaz pedalının konumu da dahil bir çok parametreyi gözlemler. Bu faktörleri göz önüne alan elektronik beyin otomobilin motoru içindeki yakıt besleme, püskürtme basıncı ve yakıtın silindirlere püskürtülme hızı gibi işlemleri düzenler. Enjektörler her silindirin içine tam olarak belirlenmiş miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlayan değişken kontrol kafalarına sahiptir. Ayrıca elektronik beyin yakıtın silindirlere en doğru zamanda püskürtülmesini garantiler.

[Resim: hdimotor.jpg]

TDI
VW Grubu' nun direkt enjeksiyonlu turbo dizel için kullandığı kısaltma.Bu kısaltmanın arkasında 3 ve 8 silindir ile 60-225 hp arasında değişen motorlar bulunuyor.Lupo 3L' nun 1.2 lt TDI motoru dünyanın en iyi etki dereceli motoru; dizel yakıtta bulunan enerjinin yüzde 45' ini harekete çeviriyor.TDI motorları, VW ve Audi' nin dizel teknolojisinde öncü olmasını sağlıyor.

[Resim: 16df6aef10053647db07c0eb6e763d6a.jpg]

CRDI(Common Rail Diesel Intercooler)

Common Rail Teknolojisi Nedir ?

Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir. Bu yeni geliştirilen sistemin, bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı konusunda bazı avantajları olmakla birlikte egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda da net bir şekilde daha üstün olduğu görülmüştür. Gelecek vaad eden bu tekniğin anahtar kelimeleri “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen “Common-Rail”dir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Püskürtme basıncı, motor devir sayısına ve püskürtme miktarına bağımlı kalmadan oluşturulur ve belli sınırlar içerisinde serbest olarak seçilebilmektedir. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1600 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkanlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkanlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan pilot (ön) püskürtme ortaya çıkmaktadır.

[Resim: KIA%20CARENS%20diesel-engine-u2-16-crdi.jpg]

Aslına bakarsak hepsinin bilgisini toplayamadım. Çünkü gereksizdi. Aynı motorları bir kaç ufak değişkenle farklı isimler altında çatılandırıyorlar. Rekabet işte. Smile

Eksiğim, yanlışım varsa buyrun tartışalım. Çoğu bilgi alıntı, hatta neredeyse hepsi. Ama görsellerle süslemeye çalıştım, emeğe saygı. Smile
Cevapla
#4
Eline sağlık emreciğim çok iyi paylaşım Sende  olmasan kimse  öğrenemicek bunları Smile
Türkiye'nin LFS deki Resmi Adresi

www.lfsturkey.net


TRacing Team
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task