Skip to main content

LFS Türkiye

Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500'lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır.

(Sadece ziyaretçiler tarafından görüntülenir.)

Hoş Geldin, !

Kayıt işleminiz başarıyla tamamlandı. Sitemizde üyelikler e-posta onaylı olduğu için hesabınızı onaylamanız gerekiyor. Kayıt olduğunuz e-posta adresinin gelen ya da istenmeyen (spam) kutusunu kontrol ederek hesabınızı onaylayabilirsiniz. e-Posta gelmediyse veya farklı bir sorun yaşıyorsanız bizimle İletişim sayfasından irtibat kurabilirsiniz.

(Sadece hesabı aktif edilmemiş kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Türkiye Oto Drag şampiyonası

Konu

#1
[Resim: dragxzx.jpg]


Drag Nedir ?

I. Oto-Drag Yarışı Nedir?

Oto-drag yarışı, aynı grupta kura ile eşleşen iki otomobilin aynı anda start alarak düz asfalt bir zeminde 1/4 mil (402 metre) uzunluğunda bir parkuru en kısa zamanda bitirmesi prensibine dayalı, Amerika kökenli bir yarıştır.

II. Türkiye’de Oto-Drag Yarışlarının Tarihçesi

Türkiye’de 1960’lı yıllarda başlayan bu akım birçok şehirde; özellikle Ankara ve ıstanbul’da güzel görünüşlü Amerikanlar ile yapılmaya başlanmıştır. Ankara’da ıran Caddesinde, ıstanbul’da Fenerbahçe’de ve sahil yollarında geceleri birçok kalkış yapılmıştır.

1997 yılında RPM Otomotiv sahibi Uğur Arıdıcı’nın düzenlediği seyirciye açık ve katılımın serbest olduğu yarışlar sayesinde yarışlar caddelerden pistlere taşınmıştır.

13 Eylül 1998’de ANOK, RPM Otomotiv ve Çankaya Belediyesi tarafından desteklenen ilk resmi oto-drag yarışı Ankara Hipodromunda yapılmıştır.

Bu yarışları takiben ıstanbul’da da Amerikan araba sevdalıları, hız tutkunu gençler ve gittikçe yükselen seyirci sayısı sayesinde ıMK tarafından yarışlar düzenlenmiş, nitekim Opet Genel Müdürü Ekrem Ekmenci’nin kişisel gayretleri neticesinde şampiyona olarak koşulmaya başlanmıştır.

2002 senesinde federasyon nezdinde oto-drag yarışlarının ilerlemesi sorunları ve çözümleri için Oto-Drag Kurulu kurulmuş ve TOSFED Federasyon Spor Komitesi üyesi Engin ızzet ile koordineli bir şekilde daha iyiye G*türebilmek için uğraş verilmektedir.

Federasyonun desteği ve yarışların şampiyona olarak koşulmaya başlanması sayesinde oto-drag yarışlarına gönül veren gençler caddeler yerine pistlerde yarışmaya başlamış, profesyonel anlayış oturmuştur.

Bugün Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun gözetiminde, yarışın koşulacağı ile göre ıMK, ANOK, BURMOK, EOSK gibi kulüpler tarafından organize edilerek şampiyona olarak koşulmaya devam eden Türkiye Oto-Drag şampiyonası, 25 takım ve yarış başına düşen ortalama 16.000 tribün izleyicisiyle Türkiye’nin en çok takip edilen motor sporları organizasyonlarından biridir.

III. Türkiye Oto-Drag şampiyonası

Türkiye Oto-Drag şampiyonası, Ankara, Manisa, ızmit, ızmir ve ıstanbul başta olmak üzere birçok ilde, oto-drag pistlerinde koşulur.

Ulusal şampiyonanın gerçekleştirildiği günlerde, oto-drag yarışlarıyla hobi olarak ilgilenen amatörlere de bir şans verilir ve ulusal şampiyonanın koşulmasının ardından düzenlenen mahalli yarışlarda oto-drag meraklıları da yarışarak kendilerini deneme şansı bulurlar.

III.1. Türkiye Oto-Drag şampiyonası Klasmanları

Sınıf
Model
Motor Gücü (CC)
Açıklama
Sınıf 1
Street
0–1.800

Sınıf 2
Super Street
1.801 – 2.500

Sınıf 3
Stock Car
2.501 – 4.300

Sınıf 4
Super Rod
4.301 – 5.900

Sınıf 5
Hot Rod
5.901 CC ve üzeri atmosferik motorlu otomobiller
Sınıf 6
Super Drag
4.301 CC ve üzeri otomobiller (Aşırı beslemeli açık grup)

III.2. Türkiye Oto-Drag şampiyonası’nın Koşulduğu Pistler

Pist Adı
şehir
Kapasite
Uzunluk (m)
Akhisar Oto-Drag Pisti
Manisa
5.000
850
Hipodrom
Ankara
40.000
900
THK Karain Pisti
Antalya
6.000
1.000
Nilüfer Yarış Pisti
Bursa
8.000
750
Anadolu Üni. Sivil Havaalanı
Eskişehir
3.000
1.000
Auto-Drom
ıstanbul
3.000
400
Pınarbaşı Pisti
ızmir
4.000
1.000
THK Efes Eğitim Merkezi
ızmir
10.000
1.000
Körfez Pisti
ızmit
10.000
500

IV. Oto-Drag Yarışçıları Kimlerdir?

Türkiye Oto-Drag şampiyonası’nda yarışanlar, sokaklarda ve akan trafikte tehlikeli hareketler yaparak kendilerini ispatlamaya çalışan gençler değiller. Bu kişiler belli bir eğitimden geçmiş, yarışlarla profesyonel olarak ilgilenen, otomobillerinin bakımını ve yarış hazırlıklarını takımlarıyla beraber yapan, sadece pistlerde yarışan profesyonel yarışçılardır. Türkiye şampiyonası’nda yarışabileceklerine dair lisans aldıktan sonra bu şampiyona için özel olarak hazırlanan otomobilleriyle, tüm enerjilerini sadece pist yarışlarına verirler. Birçoğunun otomobili şehir trafiğine çıkamayacak kadar yüksek modifiye ve chip tuning ayarlarına sahiptir. Tüm bu nedenlerle, Türkiye Oto-Drag şampiyonası pilotları sokaklarda birbiriyle yarışan gençlerle karşılaştırılmamalıdır.

V. Neden Oto-Drag?

Oto-drag yarışları, Türkiye’de en çok katılımcı ve seyircisi olan motor sporları dalıdır. (Ankara’da bir yarışta ortalama 35.000 seyirci ve 50 katılımcı araç bulunmaktadır. Buna karşın dünyanın en çok izlenen motor sporu olan Formula 1’de 2008 ıstanbul Grand Prix için ıstanbul Park’ın 150.000 kişilik tribünlerine \%80’i yabancı olmak üzere 40.000 kişi toplanmıştır.)

Oto-drag yarışlarının Türk gençleri tarafından bu kadar sevilmesi ve ilgiyle izlenmesi, yarışlara bir gün kendilerinin de katılabileceği ümidini vermesindendir. Türkiye’nin ekonomik durumu göz önüne alındığında, Türk gençlerinin birçoğu Formula 1, WRC, WTCC, FIA GT gibi yarışlarda yer almanın hayalini bile kuramaz. Ancak bu yarışlar kadar sermaye ve tecrübe gerektirmeyen oto-drag yarışlarında izleyici olarak bulunabilir, pilotlarla tanışıp araçlarla fotoğraf çektirebilir, hatta kendi arabası olanlar mahalli yarışlara katılarak profesyonel pilotların yarıştığı pistte ve binlerce izleyicinin bakışları altında aynı gün yarışma şansına sahip olabilirler.

Oto-drag yarışlarında diğer pist yarışları gibi izleyicilerin gözünden saklı bir pit alanı ve garajlar yoktur. Takımlar otomobil ayarlarını izleyicilerin göremeyeceği bir garajda değil, pist yanında kendilerine tahsis edilen alanlarda, izleyicilerin görebileceği bir noktada yaparlar.

ızleyiciler yarışın tamamını rahatlıkla bir noktadan izleyebilirler. Diğer yarışlar gibi ne etap etap koşturmaya, ne de dürbüne ihtiyaç vardır.

VI. Güvenlik

Oto-drag yarışları, son derece güvenli bir yarış dalıdır. Aday otomobillerin şampiyonaya katılabilmeleri için gerekli güvenlik kriterlerinin tamamına sahip olmaları gerekir. Mahalli yarışlara katılmak isteyen amatörlerin araçları da yarış öncesi teknik kontrolde yarış komiserleri tarafından incelenir ve gerekli güvenlik kriterlerini karşılamadıkları anlaşılırsa yarışa katılmalarına izin verilmez.

Oto-drag yarışları, izleyici açısından da son derece güvenlidir. ızleyiciler yarış esnasında pistin çevresindeki güvenlik duvarını geçemezler. Güvenlik görevlilerine rağmen pist duvarlarına yaklaşan izleyiciler tespit edildiğinde start verilmez. Ayrıca ambulans, itfaiye aracı ve polis ekipleri de yarış esnasında hazır bulunur. Tüm bu güvenlik önlemleri sayesinde, oto-drag yarışlarında tehlikeli kaza olması ihtimali en aza indirilmiştir.

VII. ızleyici Oranları

Yapılan araştırmalara göre, Türkiye Oto-Drag şampiyonası’nın takipçileri üst ve üst orta düzey gelir grubuna sahip, teknolojiyi ve modayı yakından takip eden kişilerden oluşmaktadır. Bu takipçilerin ortalama \%70’i 35 yaşın altında, \%85’i erkektir. 35 yaş altı grubun çoğunluğunu özel üniversite ve kolej öğrencileri oluştururken, üst grubu kimi zaman mahalli yarışlara da katılan ancak profesyonel yarışlara katılabilmek için yeterli zamanı bulamayan işadamları oluşturur.

Türkiye Oto-drag şampiyonası, gerek pist çevresinde canlı olarak, gerekse medya kuruluşları ve internetten bant kaydı olarak on binlerce izleyici tarafından takip edilir. NTV, CNN Türk, TGRT Haber, ATV, TV8, Kanal 7 ve Kanal A gibi televizyon kanalları başta olmak üzere birçok yayın kuruluşu yarışlar esnasında pistte bulunur. Bununla birlikte Hürriyet, Sabah, Türkiye, Zaman gibi gazeteler ve Tuning Türkiye, TR Tuning gibi dergiler de yarışlardan haberler verirler.

Yarışlar, birçok internet sitesi tarafından da takip edilmektedir. Gezmekte olduğunuz Drag Türk başta olmak üzere modifiyem.com, arabam.com, ajansspor.com ve motorspor.com gibi siteler profesyonel olarak kendi fotoğrafçıları aracılığıyla yarışları takip ederler. Bunların dışında hondam.com, bmwkardesligi.com, amerikanaraba.com gibi onlarca site de kullanıcıları tarafından eklenen haber ve videolarla yarışlardan haberler verirler. Ayrıca youtube.com, metacafe.com, izlesene.com gibi sitelere yine izleyiciler tarafından her yarışta onlarca video eklenir ve bu görüntüleri yüz binlerce internet kullanıcısı izler. Yarışları düzenli olarak takip etmeyenler bile arkadaşları tarafından gönderilen yarış görüntülerini, yarış öncesi ve sonrasında katılımcı araçların gerçekleştirdiği gösterilerin videolarını ilgiyle izlerler.


MSky Tüm Yarış Programı Pist Bilgileri
Son Düzenleme: 24-03-2013, Saat: 02:14, Düzenleyen: Fatikngage.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task